Resepi bagaimana untuk memasak sup yang lazat

Resepi bagaimana untuk memasak sup yang lazat
Bagaimana untuk memasak sup mudah dan sihat adalah salah satu cara menghidang makanan yang lazat dan enak pada masa rehat makan dengan keluarga tercinta rumah.

Masakan sihat merupakan salah satu suri-rumah yang diidam. Salah satu masakan yang sihat adalah dengan masakan dengan bahan asas dalam bentuk sayur-sayuran. Terdapat banyak hidangan sayur-sayuran yang boleh dibuat. Masakan baik, masakan Cina, salad, tumis sehingga hidangan sup. Salah satu masakan kegemaran Mama selain sauteing sup sayur-sayuran adalah hidangan. Sup merupakan hidangan sayur-sayuran hidangan digabungkan dengan herba Kuah supaya ia boleh mendapatkan rasa yang sedap dan lazat. Sup yang lazat boleh didapati dengan resipi khas. Dengan masakan yang lazat maka ia akan membuat lebih banyak keluarga dialu-alukan untuk makan di rumah.

Likening Seblak basah kegemaran sup masakan, ramai orang kerana ia merasakan bahawa Indonesia dengan rempah khas. Sop ini akan semakin masakan istimewa apabila kita memasak dengan menambah bahan-bahan dan daging lain supaya ia membawa rasa sup lazat. Terdapat banyak jenis dan cara untuk memasak sup di Indonesia. Kali ini kita akan membincangkan resepi sup Meatball yang lazat dan berperisa untuk keluarga. Dengan sup yang menyelerakan dan masak dibuat tangannya sendiri sudah tentu rasa sup ini akan menjadi lebih istimewa dan lazat juga. Apakah Resipi sup Bebola daging lazat di sini, anda hanya rujuk kepada versi berikut memasak resipi Indonesia.

Resepi bagaimana untuk memasak sup yang lazat

Rating: 5

Persiapan masa: 30 minit

Masa memasak: 30 minit

Jumlah masa: 1 jam

Bahan-bahan/rempah ratus:

Bahan-bahan untuk memasak sup Bebola daging:
2 lobak merah, dipotong keping
2 buah-buahan kentang, didadu
Kol 4 cadar-cadar, dipotong keping
1 batang jagung yang hijau bawang
daun saderi 1 batang jagung
50 gram kacang, potong menjadi kepingan
Buah-buahan Meatball 5 daging lembu, dipotong 4
½ sudu besar garam
¼ sudu teh lada sulah dikisar
100 ml air
¼ sudu teh tanah pala
Bahagian Blok 1 sup daging lembu
1 sudu besar minyak
Bahan mashed:
Bawang putih 2 ulas
5 pusingan bawang

Bagaimana untuk membuat:

Mula-mula Panaskan minyak dan goreng rempah halus ke rumah bau harum.
Seterusnya, tuangkan air dan juga masukkan saderi dan scallions.
Langkah seterusnya adalah untuk masukkan Bebola daging, kentang dan lobak merah. Kacau bahan-bahan sehingga dicampur kemudian masak sehingga selesai.
Seterusnya, masukkan kubis, garam, kacang, air rebusan dan pala. Kacau sehingga diagihkan sama rata. Membolehkannya mendidik dan sop dimasak.
Buat Tambah bawang goreng di atasnya dan adalah semua proses

Itulah langkah-langkah dan cara untuk memasak sup Bebola daging yang lazat dan menyelerakan. Sebagai seorang ibu yang sentiasa menjaga kesihatan keluarga Cookbook sop boleh menjadi pilihan. Apakah dengan menggunakan bahan-bahan berkualiti dan herba akan lebih banyak rasa yang lazat masakan ibu yang masak. Di samping itu dengan masakan yang sihat maka ia akan menjadikan kualiti hidup keluarga semakin baik. Masakan sihat bukanlah dalam bentuk hidangan yang rumit dan hanya dengan masakan biasa Cookbook tetapi menggunakan akan bahan yang baik menjadikan kualiti masakan juga baik.
Dengan cara memasak sup yang sihat akan menjadikan ibu lebih disayangi oleh keluarga. Sup ini adalah sangat baik dan baik jika diserahkan sebagai menu makan bersama keluarga. Untuk menjadikan ia lebih lazat, sajikanlah sop itu ketika masih suam hidangan. Supaya dapat menikmati sup ini boleh dengan tiada beras atau beras digunakan. Jika anda berminat dengan resepi sup Meatball yang lazat, anda boleh mencubanya dan Hidangkan untuk keluarga. Dengan membentangkan sop ini akan menjadikan keluarga lebih banyak dan seperti anda.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us