Bagaimana untuk memasak cili sayur bayam dimasak

Matures pedas adalah ringkas dan mudah. Tidak memerlukan banyak perasa dan memasak kaedah yang sukar. Di samping itu, ia juga mempunyai kandungan daripada bayam baik dan sihat.

Bayam merupakan salah satu sayur-sayuran yang mempunyai banyak nutrien yang baik untuk badan. Masih ingat bagaimana anda mencari dengan watak kartun Popeye para kelasi bernama? Popeye memberitahu mempunyai kuasa yang lebih dan dapat mengalahkan musuhnya itu selepas memakan dalam tin Brutus bayam itu. Sesungguhnya perkara seperti ini juga boleh membantu anda mendidik anak-anak untuk makan sayur bayam pengambilan sebagai salah satu pemakanan yang baik dan sihat dengan bersungguh-sungguh. Satu lagi cara untuk membuat pengambilan nutrien dalam bayam boleh kita menikmati dengan mudah dan tidak cepat bosan adalah untuk mewujudkan variasi bagaimana untuk memasak sayur bayam dengan rasa untuk anda dan keluarga anda.

Banyak mendapan mineral dan vitamin yang jelas masakan sayur bayam sebenarnya bukanlah satu-satunya alasan mengapa bayam digemari oleh ramai orang. Sebab utama mungkin kerana sayur-sayuran ini dapat diproses ke dalam masakan Indonesia dengan mudah tetapi sangat tipikal mudah dan hebat dari segi terlepas. Terutamanya jika cara ini sayur bayam yang memasak di barengkan dengan sambal dimasak hidangan. Sesungguhnya menu makan tengahari ini akan menjadi kegemaran bagi anda dan keluarga.

Jika anda adalah salah satu daripada pencinta sayur bayam tetapi tidak tahu bagaimana untuk memasak, sos resipi sayur bayam berikut lengkap dengan matangnya yang anda boleh cuba di rumah:

Bagaimana untuk memasak cili sayur bayam dimasak

Rating: 5

Persiapan masa: 15 minit

Masa memasak: 30 minit

Jumlah masa: 45 minit

Bahan-bahan/rempah ratus:

Dua tandan bayam yang siap diproses
jagung manis 1 di keping secukup rasa
3 lobak merah dihiris
1 bawang putih yang dihiris nipis
3 bawang merah yang dihiris nipis
Gula dan garam

Bagaimana untuk membuat:

Rebus air dalam periuk bersaiz sederhana. Selepas air mendidih, masukkan potongan daun bawang dan bawang putih yang terakhir sudah dihiris nipis. Meninggalkan untuk menyemai wangi dan rasa.
Sejurus selepas itu, masukkan Potongan-potongan lobak merah yang diikuti oleh kepingan jagung manis yang sudah dibasuh. Tunggu sehingga 5 minit, kemudian kacau dalam bayam yang telah dipetik daripada pemegang
Gunakan api sederhana untuk masak ini sayur bayam dan jangan lupa tambah gula dan garam secukup rasa untuk rasa anda.
Jangan lupa untuk merasai hidangan anda dan tambah perasa ke rasa kekurangan
Ketika merasa sudah Pas, sayur bayam yang disediakan di Hidangkan dalam mangkuk.

Bahan-bahan sambal dimasak sayur bayam:

2 cili merah
lada 7 cayenne
3 bawang merah
bawang putih 1
1 buah tomato kecil
Trasi, masak garam dan perasa

Bagaimana untuk membuat pedas matang:

GORENG semua bahan di atas dengan minyak masak dipanaskan di atas kuali.
Gunakan api sederhana, dan GORENG overcook.
Bilakah semua bahan-bahan yang sudah kelihatan kelihatan melenting dan berbau lazat, angkat.
Kisar semua bahan di atas telah goreng dan Tambah garam dan perasa masak.
Berfungsi apabila ia adalah semunasabahnya sesuai sudah.
Jadi lepas bagaimana untuk memasak sayur bayam dan pedas matang bahawa anda boleh mencubanya sendiri di rumah. Kedua-dua adalah masakan khas dari Indonesia adalah begitu popular walaupun menggunakan bahan-bahan dan kaedah-kaedah memasak yang sangat mudah. Di samping itu, anda juga boleh menambah bahan-bahan lain dalam masakan ini seperti Tempeh rebus dan anda boleh stew terakhir semasa memasak sayur bayam. Kemudian bagaimana untuk menikmatinya dengan tempeh rebus dibangkitkan lebih awal dan memencetnya bersama-sama dengan sambal yang telah dimasak anda membuat. Pasti menu ini akan membuat makan tengahari anda anda lebih lazat dan menggoda. Sudah mula menelan air liur ke? Tahniah mencubanya sendiri di rumah!

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us