Bagaimana untuk memasak cendawan Sauteed dengan yang manis pedas

Bagaimana untuk memasak cendawan Sauteed dengan yang manis pedas
Bagaimana untuk memasak ubi pedas cendawan goreng tidak mengambil masa yang lama kerana cendawan mempunyai tekstur yang unik. Jika memasak terlalu lama akan berubah rasa.

Kaya dengan mineral dan vitamin yang puas dalam cendawan sebenar adalah bukan satu-satunya alasan mengapa kulat disukai oleh ramai orang. Sebab utama mungkin kerana bahan-bahan makanan yang satu ini boleh diproses menjadi masakan Indonesia dengan mudah tetapi sangat tipikal mudah dan hebat dari segi terlepas. Terutamanya jika dengan cara memasak cendawan ini di barengkan dengan resepi yang lazat. Menu masakan untuk Sarapan Pagi, Makan tengahari makan malam anda bahkan akan menjadi kegemaran untuk anda dan keluarga.

Bercakap tentang hasil kulat diproses di berbeza memasak resipi Indonesia, mungkin anda telah mencuba banyak jenis masakan berbeza dari bahan-bahan asas seperti ini. Tetapi bila masa yang anda suka untuk belajar masak salah satu cara memasak cendawan sendiri di rumah, ada satu masakan dengan cendawan mentah harus anda cuba. Bukan hanya kerana ia mempunyai rasa baik tetapi juga disebabkan oleh cara pemprosesan adalah pantas dan mudah. Artikel ini akan berkongsi lebih lanjut mengenai salah satu hidangan dengan Cendawan Tiram mentah jenis kulat yang akhir-akhir ini kebangkitan Middle dan banyak budidayakan.

Salah satu menu cendawan kegemaran saya adalah cendawan goreng pedas manis. Pernahkah anda mendengar itu? Atau pun anda cuba ia? Salah satu ciri-ciri cendawan yang anda boleh tahu makanan ini adalah senang tumbuh di tempat-tempat yang lembap. Supaya cendawan yang mempunyai kandungan air tinggi. Anda tidak perlu untuk memasak terlalu lama untuk memastikan jamurnya dimasak kerana ia tidak diperlukan khusus untuk barangan runcit Cendawan Tiram. Berikut resepi dan cara memasak cendawan pedas manis yang anda boleh cuba.

Cendawan Sauteed dengan yang manis pedas

Rating: 5

Persiapan masa: 15 minit

Masa memasak: 30 minit

Jumlah masa: 45 minit

Bahan-bahan/rempah ratus:

Separuh harga sekilo Cendawan Tiram, basuh ia bersih kemudian dipotong mengikut rasa
3 cili merah, dihiris lengthwise
3 cili hijau, dihiris lengthwise
Rebus lada Cayenne yang telah dihancurkan
1 keping lada loceng, dihiris nipis
3 bawang dan 2 bawang putih, dihiris
Kicap dan serbuk lada sulah
Garam dan gula
Air dan minyak masak secukup rasa
Hanya 3 cm lengkuas sekeping

Bagaimana untuk membuat:

Sediakan kuali dan haba mentega atas api sederhana. Masukkan sekeping nipis bawang, bawang putih, lada loceng cili juga berkata sudah pada hirisan nipis juga.
Semua bahan-bahan tumis sehingga wangi aroma tadi, masukkan lengkuas itu dan tambah sedikit garam. Kacau dan GORENG lagi. Kemudian masukkan sedikit air.
Kacau sekali lagi, tidak lama masukkan cebisan cendawan yang sudah nipis hiris untuk merasai anda bersama-sama dengan Puri Cayenne Pepper.
Masukkan kicap, serbuk lada dan garam dan sedikit gula. Dikacau lagi supaya sebati dengan dicampurkan dengan sempurna, kemudian tutup kuali.
Tunggu selama kira-kira 10 minit pada api sederhana, kemudian semak sama ada kulat telah berubah warna Disamak.
Jika segala-galanya masak dengan rasa Pas, berkhidmat di atas plat panas-panas.
Dalam proses dan bagaimana untuk masak cendawan anda tidak perlu menggunakan bahan perasa masak instant yis kerana ia sudah pun mempunyai rasa yang unik perintah yang dapat menunjukkan rasa lengkap pada masakan. Cendawan sauteed dengan sos soya manis pedas mengambil banyak asal itu begitu pedas dan manis, jadi rasanya. Air rebusan itu tidak terlalu banyak dan thickens. Tetapi jika anda mempunyai selera anda sendiri, anda boleh menyesuaikan ia dengan rasa anda.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us