Resepi membuat puding ais yang menyegarkan

Resipi membuat puding ais yang menyegarkan. Resipi membuat ais kastard masa ini adalah rujukan yang kita sengaja berkongsi kepada pembaca yang anda perlukan adalah mungkin di tengah-tengah suhu udara panas. Sesungguhnya apabila suhu udara panas, kita sangat banyak mahu dan sentiasa mahu makan sesuatu yang sejuk, puding ais memakan satu. Puding Snek adalah sesuai sangat baik di tempat makan dalam keadaan mana-mana, tetapi keadaan haba, pudinglah ais yang paling sesuai.

Resipi membuat puding ais yang menyegarkan

Selain ais puding ini juga sangat sesuai sebagai hidangan yang disajikan ketika berbuka puasa. Setelah penat tahan haus kursus dengan puding ais minum akan menjadikan agensi kembali segar. Sesungguhnya puding ais boleh menjadi menu pembukan pas apabila berbuka puasa. Untuk membuat sendiri ais puding mudah, sesiapa pun boleh berhenti. Bahan-bahan yang digunakan boleh mudah didapati di sekitar rumah kita, supaya anda boleh membuat minuam yang satu ini bila-bila masa. Jika ianya memang berminat, anda boleh membaca resipi puding ais berikut, kami telah menyampaikan ia kepada anda.

Resipi membuat puding ais yang menyegarkan

Cadangan hidangan: 5
Masa memasak: 60 minit

Bahan-bahan:
-1 paket serbuk Jeli hijau
-1 paket Jeli serbuk warna merah
-1 paket Jeli serbuk warna kuning
-150 gram lychee dalam tin, sudah sedia
-5 sudu besar sirop lychee
-5 sudu besar cuba minum air susu yang diringkaskan
-600 ml air
ais-500 gram dicukur
-gula 150 g zarah

Cara membuatnya:
1. rebus air dengan gula mendidih, sebaik sahaja ia diterima pakai dan bagi sama-sama menjadi 3 bahagian. Masukkan ke dalam mangkuk saiz kecil, beri masing-masing dengan Jeli Jeli merah, hijau dan kuning Jeli. Kacau sekata dan tunggu ia Mengeras.
2. memotong pelbagai Jeli.
3. seterusnya menyediakan satu hidangan kaca (berkhidmat juga boleh mangkuk), kedudukan dan mengatur keping Jeli, susu pekat manis penyebab, lychee, dan juga dicukur ais.
4. Hidangkan dengan serta-merta.
Puding sejuk ini sesuai dengan sempurna dalam seketika malas dengan keluarga anda dan masa anda sendiri, terutama dalam zaman kemarau. Kami rasa agak begitu mudah-mudahan resipi di atas telah berjaya diwujudkan. Terima kasih telah membaca resipi puding ais segar.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us