Resipi bagaimana untuk membuat sos Salad mudah lazat

Resipi bagaimana untuk membuat sos Salad mudah lazat. Bagaimana untuk membuat sos cili resepi Salad-satu makanan yang lebih cukup lazat dan makanan adalah satu juta orang, iaitu pecel. Siapa yang akan tidak tahu makanan yang satu ini, di hampir setiap penjuru negara untuk mengetahui makanan yang satu ini, walaupun pada hakikatnya perisa dan bahan-bahan yang digunakan di beberapa tempat di Indonesia mungkin telah berbeza. Anggaran di Kelso datang dari Ponorogo, sebuah bandar di Jawa Timur. Sebabnya ialah kerana perasa Kuah kacang untuk digunakan dalam campuran salad yang menyerupai rempah Satay biasa Ponorogo. Kelso juga pula tidak berubah-ubah banyak dengan gado-gado, hanya campuran bahan-bahan, tekstur dan rasa agak berbeza sedikit.

Resipi bagaimana untuk membuat sos cili berkhidmat dengan

Kelso sangat sesuai disajikan di bulan puasa, di mana selepas mengelakkan dengan tidak makan dan minum lebih daripada 14 jam, badan memerlukan pengambilan kaya dengan vitamin dan mineral agar badan tidak tempang. Karbohidrat, protein dan sayur-sayuran mesti dibekalkan supaya badan kembali sihat. Resipi membuat pecel yang kami berkongsi di bawah sesuai dengan sempurna di laut sebagai Iftar menu, kerana gentian daripada sayur-sayuran. Di samping itu apabila Kelso secara umum hanya menggunakan sayur bayam, Kangkung, kacang panjang dan touge, kemudian pada resipi perasa Majlis ini berkhidmat di tambah dengan sayur-sayuran lain seperti bunga turi. Baik, jika anda berminat untuk membuat salad ini lazat? baru saja membaca resipi di sini.

Resipi bagaimana untuk membuat sos Salad yang lazat

Cadangan hidangan: 6
Masa memasak:- + 30 minit

Bahan-bahan:
-gr 250 daripada bayam, siangi, Buang tangkai yang
-250 gr Taugeh, benar-benar membersihkan akar
-gr 250 kacang panjang, potong 5 cm
-250 gr bunga turi, Buang pistil yang

Perasa:
-Mempuri 350 Gr. kacang tanah, goreng,
-4 helai daun limau nipis, dihiris halus
-2 sudu makan jus Asam
-300 ml air
-4 keping merah cayenne pepper
-1 clove dalam bawang putih
-0.5 cm galingale
-½ sudu kecil udang paste bahan api
brown-3 sudu besar gula hirisan
-1 sudu makan garam

Cara membuatnya:
1. rebus bayam, kacang panjang, Taugeh, dan bunga turi seli menggunakan air yang mendidih. Longkang dan kemudian ketepikan.
2. menggabungkan kacang dengan denda lain pun, terus mempuri sekali lagi. Campurkan asid ini dengan air. Knead menggunakan sudu sehingga sebati.
3. sediakan satu bekas hidangan, susun sayuran yang telah direbus.
4. sediakan mangkuk sos cili, sos yang dihidangkan dengan perasa mencairkan air.
5. menyediakan hidangan berkhidmat, menyusun sayur-sayuran dan tambah perasa dengan pecel yang sudah dibersihkan.
Bagaimana untuk membuat satu pecel, ternyata mudah kan? kerana bahan-bahan yang agak mudah untuk digunakan dalam mendapatkan, selain daripada pemprosesan serta juga tidak begitu rumit. Tetapi jika anda hadir salad di dalam bulan puasa, cabaran yang dihadapi ialah anda tidak dapat merasai salad itu, tetapi jangan risau, kerana Bilakah masa Majlis Berbuka Puasa sebagai kurang sesuai, anda boleh menambah bumbunya, yang merupakan lebihan Kelso. Nasib baik dan jangan lupa untuk kongsikan artikel ini kepada rakan-rakan anda di media sosial, terima kasih telah membaca Resipi mudah membuat satu pecel.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us