Bagaimana untuk membuat Capcay

Bagaimana untuk membuat Capcay
Bagaimana untuk membuat A Delicious Capcay hanya memerlukan bahan-bahan yang ringkas dan mudah. Ia rasa enak dan kaya dengan nutrisi adalah sangat sesuai untuk anda dan menu sihat keluarga anda.

Capcay adalah salah satu makanan Cina tipikal yang lebih disukai oleh rakyat Indonesia. Makanan yang diperbuat daripada campuran #Sayuran dan juga pelbagai bahan-bahan lain. Asal-usul anda tahu bagaimana untuk membuat sebenar capcay adalah begitu mudah dan ringkas, anda boleh membuat sendiri di rumah. Menu makanan yang biasanya bertindak sebagai menu makan malam, tetapi malah menu ini juga sangat sesuai untuk Sarapan Pagi atau makan tengahari. Bagaimana akan tertarik untuk membuat Resipi capcay ini?

Bagi anda yang ingin tahu bagaimana untuk membuat satu capcay, kami mengesyorkan bahawa anda menyediakan terlebih: bumbunya

Bagaimana untuk membuat Capcay

Rating: 5

Persiapan masa: 30 minit

Masa memasak: 30 minit

Jumlah masa: 1 jam

Bahan-bahan/rempah ratus:

Bahan-bahan berikut:
50 g dihiris lobak merah atau sudut pusingan
100 gram dihiris cauliflower setiap bud
100 gram daun kubis hiris akan
Volvacea Volvariella 100 gram terbelah dua
Cikori 100 gram dihiris sederhana
100 gram udang dikupas
100 gram fillet ayam dihiris sedang
5 tangkai hijau bawang yang dihiris sederhana
5 tangkai saderi dihiris sederhana
Sawi hijau yang dihiris 6 rod
Rentetan kacang 6 sederhana dihiris batang
2 buah tomato dibahagikan kepada 4 bahagian
200 ml air
Bahan-bahan yang diperlukan:
Bawang putih 2 ulas digeprek
1 sudu besar Minyak bijan
1 sudu teh serbuk lada sulah
1 sudu teh garam
Zarah gula ½ sudu teh

Bagaimana untuk membuat:

Tumislah bawang putih hingga wangi kemudian masukkan Minyak bijan dan juga sos tomato. Selepas itu wangi masukkan ayam dan udang juga.
Masak semua bahan-bahan di atas untuk menukar warna dan kemudian meletakkan semua sayur-sayuran yang telah disediakan. Tumis sehingga kelihatan melenting dan Tambah garam, gula, lada sulah, dan Tambah air.
Semua bahan dimasak sehingga ia kelihatan melenting dan dimasak sambil terus memberi diaduk-aduk. Kemudian Hidangkan semasa panas dengan nasi.

Berminat untuk mencipta menu capcay ini di rumah? Capcay resipi yang lazat serta mudah rasa lazat ini dan anda boleh mencubanya sendiri. Bahan-bahan yang segar dan penuh dengan serat adalah sangat baik untuk memenuhi pemakanan harian anda. Anda boleh mencipta satu variasi campuran sayur-sayuran atau bahan-bahan lain. Variasi yang berbeza sudah tentu ini tidak akan membuat anda bosan dengan this one. Nasib baik bereksperimen dengan resipi ini.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us