RESIPI GURAME PANGGANG KICAP MANIS

RESIPI GURAME PANGGANG KICAP MANIS

Bagaimana untuk membuat Resipi kicap lampam panggang
Kicap resipi ikan Gurame panggang panggang perasa manis kicap dengan bahan-bahan mudah yang rasa lazat dan menyelerakan. LAMPAM adalah salah satu jenis-jenis ikan air tawar yang popular untuk dimakan kerana ia mempunyai tekstur yang padat dan rasa yang enak dan menyelerakan jadi tidak hairan ramai jumpa restoran-restoran yang menawarkan masakan daripada pelbagai jenis ikan yang diproses. Rakaman Gurame adalah sebuah variasi bagaimana untuk memasak, bahan perasa kicap adalah salah satu kegemaran dalam penggunaan bumbunya.

Ikan dimasukkan ke dalam makanan yang tinggi protein, oleh itu ia sering disyorkan sebagai sumber alternatif protein haiwan selain daging. Memang sesetengah orang sering mengelakkan makan ikan air tawar kerana aroma amis dan bilangan duri-duri. Tetapi LAMPAM yang mempunyai duri-duri hanya pada saiz teras adalah agak besar dan mudah dilihat dan jadi mengurangkan risiko termakan duri-duri. Selain protein lampam kandungan ringkas digunakan jauh lebih tinggi jika dibandingkan dengan ikan keli, ikan Tilapia atau lampam.
RESIPI GURAME PANGGANG KICAP MANIS
Sos yang lazat dengan gurame panggang yang melaksanakan Marinades boleh ditempah dengan mudah dan praktikal cara-cara membuatnya boleh menjadi rujukan bagi menambahkan variasi menu makan setiap hari.

Bahan-bahan dan perasa-perasa untuk panggang gurame soya:

2 ekor lampam
1 keping limau nipis untuk anda
8 sudu besar sos soya manis
1 red plum tomato dipotong dadu kecil
2 keping daun oren
1/2 tsp bouillon serbuk atau rasa penambah mengikut rasa
150 ml air
1/2 sudu kecil garam
minyak untuk sauteing rempah

Puri:

1 sudu besar ketumbar
8 bijirin daripada bawang merah
padi merah besar 5
4 cm halia

BAGAIMANA UNTUK MEMBUAT GURAME PANGGANG KICAP MANIS

Bersihkan ikan skala, Buang isi perutnya dan gills kemudian kerat-kerat badan-Nya. Seterusnya rub air basuh bersih dengan jus lemon dan biarkan duduk selama 15 minit.
Panaskan minyak, tumis bahan perasa lancar dan daun limau hingga aromatic dan masukkan tomato. Tuangkan serbuk air, garam dan air rebusan, Gaul dan masak sehingga Kuah yang thickens. Terus dengan memasukkan kicap manis, kacau dan kemudian padamkan api.
Gosok ikan dengan digoreng perasa sekata pada bahagian luar dan bahagian dalam ikan. Sear ikan sudah lancar, jangan lupa di sebalik untuk buahnya masak serentak sekata sambil terus menggulung kek atau berus dengan rempah digoreng di atas dan angkat.
Minyak Gurame bersedia untuk berkhidmat, kami boleh melengkapkan dihidangkan bersama sos pedas, sos cili atau pelbagai lain halia yang pedas untuk menambah kombinasi rasa pedas.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us