RESIPI IKAN BAKAR PERASA KICAP PEDAS PRAKTIKAL

RESIPI IKAN BAKAR PERASA KICAP PEDAS PRAKTIKAL

Bagaimana untuk membuat ikan bakar perasa pedas kicap manis resipi praktikal
Resipi ikan bakar perasa kicap pedas manis-berfungsi lazat panggang ikan sebagai menu makanan harian variasi dapat diproses dengan bahan-bahan dengan mudah. Pelbagai jenis ikan apabila dimasak dengan dibakar sudah tentu akan memberikan anda hidangan yang indah dengan aroma dan rasa yang khas.
Bagaimana untuk membuat ikan bakar dengan anda campuran perasa kicap dan pes cili perasa merupakan gabungan ikan bakar berempah perap resipi manis mudah yang kita boleh memilih. Bagaimana untuk Bakar atas dapur gas adalah satu alternatif untuk pilihan yang lebih praktikal, walaupun kita boleh juga membakar mereka ke atas arang atau lain-lain.
Bagaimana untuk membuat ikan bakar praktikal
Bahan-bahan dan pedas kicap ikan perap panggang

bawal bersaiz sederhana 3 ekor
lemons 2, jus
6 sudu besar sos soya manis
1 sudu besar minyak zaitun atau minyak sayuran
½ sudu kecil garam
5 buah lada cayenne, dihiris nipis

Puri:

10 keping cili kerinting
6 bijirin daripada bawang merah
4 ulas bawang putih
2 cm halia

Bagaimana untuk membuat ikan bakar perasa kicap pedas

Bersihkan bahagian dalam, keluarkan dalam gills dan skala ikan, kerat kerat-bersih dan membersih diri kemudian kot dengan jus limau nipis selama 15 minit.
Menggabungkan bahan perasa halus, manis sos soya, minyak zaitun atau minyak sayuran, dihiris padi dan garam dan kemudian Gaul sehingga sebati.
Gosok ikan bersama perasa campuran yang sekata panggang sehingga masak, sambil Anoints baik thumbed dan sekali-sekala seluruh bahan perasa supaya lebih meluas.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us