RESIPI BEBOLA DAGING DAGING GORENG TAHU KANDUNGAN BERPERISA

RESIPI BEBOLA DAGING DAGING GORENG TAHU KANDUNGAN BERPERISA

Cara-cara membuat Tauhu Goreng Bebola daging resipi lounge kandungan
Bebola daging goreng tahu kandungan resipi lazat dan berperisa-tahu kandungan daging Bebola daging boleh melengkapkan satu menu yang berbeza-beza goreng makanan bagi makanan ringan atau pelengkap menu makan dengan nasi setiap hari. Bola lebih banyak sememangnya ketika lebih lazat dimakan bersama-sama dengan cayenne lada atau cili sos cocolan.

Tahu jenis tauhu yang digunakan dalam cara-cara membuat Bebola daging sudah tentu tahu kandungan boleh berbeza-beza, seperti putih, kuning ini tahu, tahu, tahu atau lain-lain jenis tahu sumedang. Tahu pertama boleh digoreng sehingga berkulit jadi seperti tidak mudah musnah ketika memasuki Bebola daging pemadat, dalam kontras untuk tahu sumedang dan tahu pong biasanya dijual dalam keadaan yang telah digoreng.
Selepas diberi dalam pemadat, tauhu Bebola daging simmered atau kukus lebih awal supaya daging dimasak, kemudian secara ringkas goreng sejurus sebelum menghidang supaya berperisa yang lebih banyak dan boleh dimakan semasa panas.
Resipi Bebola daging goreng tahu kandungan daging
Persediaan agar tahu kandungan dalam Bebola daging

sumedang tahu 30 keping (4 x 4 cm) atau tahu pong (laras hanya nombor apabila saiz lebih kecil dia)
275 gram tanah daging lembu
275 gram daging ayam yang dipukul
2 stalks hijau bawang besar yang dihiris nipis
1 keping bawang yang didadu kecil
1 sudu kecil garam
gula 1 sudu teh zarah
150 g tepung ubi kayu
1 telur
1800 ml air masak hingga mendidih
minyak untuk menggoreng

Puri:

2 sudu teh lada bijirin
1 sudu teh pala
6 ulas bawang putih

Cara-cara membuat Bebola daging goreng tahu isi kandungan

Menggabungkan tanah daging lembu dengan ayam cincang Bacon, bersama-sama dengan bahan perasa yang halus, Bawang besar, chives, garam, gula dan telur. Gaul rata dan knead tangan (penggunaan plastik sarung tangan) supaya adunan sebati. Kacau dengan tepung ubi kayu dan kemudian gaulkan dengan baik lagi.
Selepas doh siap, kemudian memasukkannya ke dalam perkongsian yang sudah dibahagikan teras menggunakan sudu kecil. Dalam pada itu, rebus dalam air untuk penyediaan rebus Bebola daging tauhu itu selepas segala-galanya selesai diberikan kandungan.
Direbus tauhu Bebola daging dalam air mendidih sehingga masak dan mengapung, dan mengangkat dan longkang. Setelah sejuk, goreng sebentar dalam minyak panas sebelum berkhidmat hangat bersama cayenne pepper atau cili sos.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us