Resipi kek Klepon lazat

Resipi kek Klepon lazat-makanan ringan yang lazat dengan proses praktikal memberikan satu praktikal adalah kek klepon. Snek satu ini boleh menjadi satu pilihan makanan ringan yang lazat bagi orang-orang yang suka bijirin cepat dan praktikal. Dengan variant kandungan di dalamnya akan semakin menambah kelazatanya kek dalam bentuk cap dagangan itu bulat.

Klepon kek bersama praktikal ini menggunakan bahan utama tepung pulut dan tampalan coklat meses atau mozarela cheese, (jika anda suka) sebagai pilihan atau boleh diganti dengan kandungan bahan-bahan yang sesuai dengan selera anda. Ia juga menggunakan pelengkap seperti disiat kelapa kukus dan makanan yang mewarnai jadi yang kelihatan lebih banyak nyentrik.

Untuk anda yang akan membuat klepon ciptaan kek dengan praktikal boleh ikut resipi kek klepon praktikal di sini.

Klepon kek lazat resepi yang praktikal

Resipi kek Klepon praktikal

Bahan-bahan kek Klepon praktikal

Tepung pulut, 150 g
Meses coklat
Mozarela cheese
Cincang kelapa kukus (boleh sedikit garam)
Pewarna makanan yang hijau (warna mengikut slera)
Zarah gula, 1 sudu besar
Garam, ½ sudu kecil
Air

Bagaimana untuk membuat kek Klepon praktikal

Tabur tepung gandum, nasi Lekit dengan garam dan gula, kemudian dikacau rata. Membubarkan makanan mewarna di dalam air dan kemudian tuangkan ke dalam tepung pulut perlahan-lahan, kacau dan knead sehingga ia boleh dibentuk dan kalis.
Bentuk doh dengan bulat Memandangkan kandungan atau keju mozarela secukup rasa (jika anda mahu). Lakukan sehingga adunan dibiarkan tidak.
Rebus doh yang telah ditubuhkan di atas di dalam air mendidih. Tunggu sehingga adunan bulat mengpung ke permukaan air. Angkat dan longkang.
Seterusnya, Tabur kuih dengan kelapa parut yang telah kukus.
Kandungan amali klepon kek mozarela cheese dan seorang yang sungguh menggoda kelapa parut yang sedia dihidangkan semasa panas.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us