BALADO TERUNG RESEPI LAZAT MEADOW PRAKTIKAL

BALADO TERUNG RESEPI LAZAT MEADOW PRAKTIKAL

Bagaimana untuk membuat terung rasa baik praktikal resipi Desert Balado
Terung Balado resipi lazat praktikal-Padang masakan sambal goreng bumbu balado terung ungu dgn merah, walaupun dengan cara yang mudah dan mudah memasak, hingga ke hari ini tetap menjadi salah satu kegemaran keluarga di rumah bagi menampung menu yang berbeza-beza mudah hidangan setiap hari.
Terung digoreng dimasak dengan sambal balado memang memberi kesan cita rasa, berkhidmat dengan putih beras adalah hangat membuat makan lebih heartily sahaja. Terung Balado juga bercampur dengan pete dan ikan bilis untuk menambah rasa istimewa. Resipi kali ini sudah tentu boleh digunakan sebagai rujukan dalam cara membuat lazat dan balado Terung adalah mudah.

Penyediaan bahan-bahan dan sebati Balado terung

1 kg terung ungu
2 pete Lembaga dibelah dua
1 biji tomato merah dihiris
50 ml air
1/2 sudu kecil garam
gula 1/2 tsp zarah
1/2 tsp serbuk bouillon
Minyak untuk menggoreng dan sautéing secukup rasa

Halus bahan perasa:

10 merag besar padi
5 biji cili merah yang kerinting
5 butir bawang merah
3 ulas bawang putih

Bagaimana untuk membuat terung Balado Padang

Basuh bersih ungu terung dan dipotong ke dalam 4 cm atau secukup rasa, kemudian dibelah dua. Separuh-masak, goreng dan mengangkat dan longkang.
Panaskan sedikit minyak, kacau dalam herba halus, keping tomato dan pete, saute kemudian dan kacau-kacau sehingga aromatic. Letakkan air, garam, serbuk gula dan air rebusan, kemudian Gaul dan masak sehingga air mengecut.
Masukkan terung goreng, kacau baik dan masak sehingga masak dan perap ia kering dan meresap. Terung Balado mengangkat dan sedia untuk dihidangkan.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us