RESIPI CIBAY TASIK NGABARABAY ACI PEDAS

RESIPI CIBAY TASIK NGABARABAY ACI PEDAS

Bagaimana untuk membuat Resipi pedas tipikal Cibay
Resipi pedas sedap tipikal Cibay Tasik-Aci Ngabarabay Cireng Lebay, dan Aci Ngambay adalah penamaan beberapa masakan tradisional aci doh dibalut dengan kulit spring roll. Lazat makanan goreng yang mengandungi daging ayam juga menjadi agak Sundanese Snek popular di Tasikmalaya, Garut ke kawasan lain.

Tepung ACI (kanji/ubi kayu) diperbuat daripada ubi kayu, oleh itu banyak jenis makanan dan kek sehingga keropok yang diperbuat daripada tepung ini. Bahan-bahan yang diproses juga telah disediakan dalam pelbagai makanan goreng yang popular dan cibay adalah satuya.

Makanan goreng yang ringkas dan lazat ini kita boleh membuat sendiri di rumah, bagaimana untuk membuat perubahan pada cibay dengan mudah boleh memohon resipi di bawah.
Penyediaan bahan-bahan dan sebati Cibay

250 gram tepung aci
150 gram daging ayam rebus yang dimasak dan kemudian cincang-cincang
800 ml air
4 kecil dihiris bawang
2 ulas bawang putih dihancurkan
4 bijirin lecek bawang merah
1 sudu kecil garam
1/2 sudu kecil lada
1/2 tsp serbuk bouillon
kira-kira 20 kulit spring roll
6 buah-buahan merah cayenne pepper dicincang coarsely
perasa untuk rasa lada sow
2 sudu besar tepung gandum dibubarkan dengan sedikit air untuk doh pelekat
minyak untuk menggoreng

Peringkat membuat Cibay
Bagaimana untuk membuat Cibay pedas

Menggabungkan dan Gaul aci tepung, garam, lada sulah dan serbuk sup dalam periuk. Masukkan air, bawang putih, bawang, bawang hijau, dan ayam yang disiat, kemudian Campurkan baik dan tidak berputar. Masak di atas haba yang rendah semasa terus diaduk-aduk sehingga jelas tebal berwarna dan adunan, matikan api.
Mengambil kira-kira 1 kulit spring roll, tuangkan 1 sudu besar atau lebih banyak aci doh dan Taburkan padi dicincang secukup rasa. Lipat dan gam menggunakan gandum sebagai adunan, lipatan dengan sekotak rapi bentuk atau mengikut rasa. Sebagainya sehingga doh habis.
Panaskan minyak, GORENG sehingga masak dan kekuningan, dan lif dan longkang. Tata dalam hidangan menghidang, Hidangkan panas-panas dengan seorang yang sungguh menggoda herba untuk mendapatkan sow sensasi cili lebih pedas.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us