RESIPI PERASA SOS KACANG PEDAS

RESIPI PERASA SOS KACANG PEDAS

Bagaimana untuk membuat sos kacang pedas perasa resipi
Sedap Kuah kacang yang berempah resipi-kacang perap sudah menjadi sebahagian daripada masakan Kepulauan lengkap pelbagai hidangan makanan yang istimewa. Sos tebal dibuat dari kacang tanah yang utama, selain kehadiran biasa menu yang menjadi kawan-kawan makan nasi, juga sering menjadi bahan perasa sate, Pau Cina perasa, bahan perisa, perasa cilok lotek, pecel dan gado-gado, atau perasa untuk goreng pelbagai jenis cocolan dan banyak makanan dan minuman, dan banyak lagi.
Kuah kacang dengan perasa pedas yang boleh memberikan variasi bagi kita dalam bagaimana untuk membuat sos kacang yang lazat. Walaupun mudah, tetapi boleh memberi anda rasa dalam berbagai-bagai hidangan yang kami berkhidmat, sama ada sebagai semburan atau bagi anda, sambal cocolannya.

Penyediaan Kuah kacang dan bahan-bahan perasa

150 gram kacang tanah
20 gram combed brown sugar
50 ml air Asam
300 ml air
1/2 sudu kecil garam
1 lemon atau Bahasa lime buah-buahan
minyak kacang tanah untuk menggoreng dan sautéing rempah

Puri:

3 bijirin daripada bawang merah
2 ulas bawang putih
2 cm dalam saiz Miku
padi merah besar 5
5 keping merah cayenne pepper
5 kerinting merah padi

Bagaimana untuk membuat rempah sos kacang pedas

Panaskan minyak, masukkan kacang tanah minyak yang timbul. Kacau-kacau semasa menggoreng supaya buahnya masak serentak sekata, gunakan api sederhana. Kuning sekali dimasak dan keperangan, angkat dan longkang dan kemudian mempuri.
Panaskan sedikit minyak, goreng rempah halus dan kacau-kacau sehingga aromatic. Masukkan air, kacang tanah yang sudah lecek, gula, air Asam dan garam. Kacau dan kemudian masak sampai tebal dan air yang meletup-letup, angkat dan Hidangkan dengan jus limau nipis Bahasa.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us