CHURROS RANGUP RESIPI SOS COKLAT BERKRIM

CHURROS RANGUP RESIPI SOS COKLAT BERKRIM

Cara-cara membuat resepi Churros sos coklat mudah
Sos coklat resepi churros dan churros rangup pastri tender yang dihidangkan dengan sos coklat panas yang tebal sebagai cocolannya, boleh tambah untuk sarapan yang berbeza-beza atau makanan ringan yang lazat dan menyelerakan masa togethers dengan keluarga. Churros dibuat goreng, adalah snek yang popular di kawasan-kawasan yang banyak dari Amerika latin ke Eropah dan sangat popular di Indonesia.

Churros goreng untuk dicocol garing, sempurna padan dengan variasi sos coklat Panas, walaupun berkhidmat juga boleh ditabur dengan gula atau Toping lain. Churros secara umumnya mempunyai ciri-ciri panjang jagged berbentuk seperti sebuah bintang kerana doh dicetak menggunakan Beg semburan dengan bintang yang berbentuk Petua.
Manakala perubahan dalam penampilan juga boleh berubah, sama ada tebal atau saiz panjang, boleh menjadi lurus atau melengkung, Pekeliling dan bahkan berbagai-bagai bentuk lain, menyesuaikan kursus anda dengan kreativiti masing-masing. Untuk rujukan menmabah, di sini adalah versi pertama bagaimana untuk membuat doh pastri mini-berbentuk praktikal mudah churros dengan mudah.
Proses membuat Churros
Penyediaan bahan-bahan untuk membuat Churros

500 ml air
25 gram gula
25 gram susu tepung
100 gram mentega
telur 2
1/2 sudu kecil garam
300 g tepung gandum protin adalah (segi tiga biru)
1/2 tsp serbuk vanila
150 g coklat gelap (coklat Bar)
100 ml susu segar
gula serbuk untuk sprinkling (pilihan)
minyak untuk menggoreng secukup rasa

Bagaimana untuk membuat Churros sos coklat

Menyediakan dalam periuk, masukkan air, mentega, garam, gula, dan kemudian hidupkan api sederhana dan menunggu ia masak hingga mendidih, serta butternya mula mencairkan. Kacau campuran sehingga mentega akan melebur segala-galanya atau campuran dengan air, kemudian padamkan api.
Kacau tepung, vanilla dan serbuk susu, gaulkan hingga adunan sebati. Seterusnya menghidupkan haba yang rendah, sentiasa kacau sehingga adunan kalis. Matikan api dan tunggu sehingga adunan menjadi mesra. Masukkan telur, gaulkan sehingga sebati, kemudian doh telah sedia untuk dibentuk.
Adunan churros boleh teracu lebih awal dengan pelbagai bentuk, boleh juga disimpan terlebih dahulu di dalam penyejuk beku sebelum ia digoreng. Membentuk doh menggunakan bintang spuit dengan saiz mengikut rasa.
Churros boleh juga akan serta-merta goreng, Panaskan minyak secukup rasa, kemudian shears doh dari panjang spuit yang dikehendaki dengan sebutir bintang di atas kuali. Goreng doh sehingga kuning keemasan angkat dan longkang, warna. Tabur gula serbuk dan sedia untuk dihidangkan bersama sos coklat untuk cocolannya.
Bagaimana untuk membuat sos coklat, halus dihiris atau sikat batang coklat, dan masukkan ke dalam mangkuk tahan haba atau tahan karat. Sediakan kuali air mendidih, kemudian letakkan mangkuk yang mengandungi hirisan coklat di atas air mendidih. Tunggu sehingga coklat marjerin menjadi cair, kemudian kacau-kacau sehingga tidak ada putar. Tuangkan susu cair dan kacau-kacau sehingga sekata bercampur, mengangkat dan sedia untuk dihidangkan.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us