RESEPI AYAM REMPAH RATUS ISTIMEWA LAZAT YANG PEDAS RUJAK

RESEPI AYAM REMPAH RATUS ISTIMEWA LAZAT YANG PEDAS RUJAK

Bagaimana untuk membuat pedas Rojak ayam perap resipi Khas Delicious
Pedas Rojak ayam perap resipi istimewa-panggang ayam atau ayam goreng dengan rasa pedas yang akan menambah senarai lengkap menu hidangan keluarga khas. Jika pendengaran boleh rujak sudah tidak dapat dibayangkan akan rasa pedas Khas bahan perasa makanan yang lazat, bagaimana pula Ratu ayam sabung?

Variasi cara-cara membuat ayam perasa Queen masa ini adalah penciptaan ditapis ayam goreng yang kemudian dimasak dengan herba rujak sedap dan pedas. Manakala peringkat akhir sebelum pembentangan ayam panggang dibakar atau intermittently bahawa bahan perasa yang lebih menyerap dan ayam Bakar sangat rasa pinggan supaya ia menjadi berperisa Khas rujak pedas rempah dan lazat.

Memasak resipi ayam rempah rujak amat terkenal sebagai salah satu menu masakan tipikal Jawa Timur. Bahan-bahan yang digunakan untuk membuat hidangan ini mempunyai rasa yang pedas, campuran manis dan campuran rempah yang menyelerakan dengan benar-benar lazat.

Apakah bahan-bahan dan perasa-perasa perlu bersedia dan caranya, ia adalah semua yang lengkap ditulis di bawah.
Penyediaan bahan-bahan dan perasa-perasa ayam perap Rujak

1 kg daging ayam dan 1 keping limau untuk lumurannya
400 ml air
1 paket (65 ml) santan susu kara
1 sudu kecil garam
1/2 sudu kecil chicken bouillon serbuk atau bahan perisa
1 sudu besar penuh gula perang
5 sudu besar air Asam
2 tangkai serai digeprek
3 cm lengkuas digeprek
2 keping daun bay
rasa minyak untuk menggoreng dan sautéing

Halus bahan perasa:

10 pusingan bawang
15 keriting merah padi
20 buah-buahan hijau cayenne pepper
6 ulas bawang putih
6 hazelnut panggang bijirin

Bagaimana untuk membuat bahan perasa pedas Rojak ayam

Ayam dipotong keping mengikut citarasa dan basuh sehingga bersih dan kemudian kot dengan jus air lemon selama 10 minit. Goreng ketulan ayam dalam minyak panas yang lebih sederhana panas sehingga masak, angkat dan longkang.
Panaskan sedikit minyak dan kemudian tumis bahan perasa yang halus, Serai dan lengkuas, daun Bay sehingga aromatic. Tuangkan air, garam, serbuk bouillon dan gula perang dan kacau dengan sebuah flet.
Tuang santan, masak sambil diaduk-aduk dalam perintah untuk tidak pecah santan tersebut dan kemudian masukkan air Asam sambil dikacau. Masukkan kepingan ayam goreng sudah, tutup periuk dan masak sambil mengacau sekali-sekala sehingga Kuah thickens dan matang serta mengeluarkan minyak kelapa.
Panggang atau panggang ayam ringan dengan bumbunya baluran melepasi arang batu atau Grill di atas dapur atau guna teflon kerana matlamat selain daripada pembakaran herba juga akan menyerap lebih supaya aroma busuk adalah semakin supaya rasanya lebih enak bila dimakan. Hidangkan ayam perasa Ratu yang dilumurkan kembali dengan semua rempah dibiarkan

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us