LUMPUR KEK RESIPI KENTANG SUSU MERAH BALDU

LUMPUR KEK RESIPI KENTANG SUSU MERAH BALDU

Lumpur kentang resepi kek baldu merah susu
Lumpur resepi kek kek kentang susu Red Velvet-Lumpur tanpa santan juga boleh menjadi kek basah yang mudah adalah sedap dan lembut. Bagi variasi menggunakan baldu merah rasa, rasa dan aorma, juga warna merah boleh secara beransur-ansur meningkatkan penampilan anda. Tetapi jika mahu cara-cara membuat kentang susu tanpa Lumpur kek merah baldu, diskip hidup hanya menggunakan coklat mereka atau diganti atau teh hijau atau sebaliknya.
Lumpur kek adalah kuih-kuih tradisional yang semakin berubah, ciptaan pelbagai rasa okay kali jadi lagi yang khas, sama ada sebagai topping yang atau bercampur-campur dalam adunan. Begitu juga dengan penggunaan bahan-bahan doh asas, selain kentang juga boleh menggunakan ubi keledek dengan pelbagai variasi warna, pisang, Labu dan sebagainya.
Bagaimana untuk membuat kek Lumpur kentang susu baldu merah
Penyediaan bahan-bahan kek Lumpur susu kentang

250 g tepung
125 gram kentang kukus dan kemudian Puri
125 g gula caster
125 g marjerin marjerin menjadi cair
400 ml susu segar
2 telur ayam
1/4 sudu kecil garam
1/4 TSP vanilla
1 sudu besar pasta/red velvet perisa
currants untuk topping

Bagaimana untuk membuat kek Lumpur kentang susu baldu merah

Mengalahkan masuk gula zarah, telur dan vanila dengan pembancuh elektrik pada kelajuan sederhana sehingga gebu atau tempoh 10 minit. Masukkan kentang tersebut sambil terus kacau, kemudian masukkan tepung sedikit demi sedikit sambil terus kacau sehingga diadun.
Tuang susu, marjerin cair, pasta merah baldu dan garam, Gaul rata dan kemudian matikan pengadun. Angkat doh dan terikan begitu lembut dan ada wap tiada.
Haba yang mencetak kuih Lumpur dengan api kecil, nipis gris dengan marjerin, kemudian tuangkan adunan di dalam acuan.
Selepas setegah matang dan kemudian Tabur raisins tersebut di atas, masak sehingga permukaan kek tebal dan masak sekata. Kek Lif dan Lumpur adalah bersedia untuk berkhidmat.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us