RESIPI PERASA PEDAS IJO STEPPE TIPIKAL

RESIPI PERASA PEDAS IJO STEPPE TIPIKAL

Bagaimana untuk membuat Resipi Sambal pedas Ijo Steppe tipikal
Resipi perasa biasa Padang Ijo pedas hijau cili dengan kursus perlanggaran kasar sering didapati di rumah makan masakan Padang yang sentiasa mengiringi hidangan dan menu lain supaya makan menjadi lebih heartily. Dalam mudah, resipi perasa serba boleh hijau masa ini, boleh menjadi satu rujukan tambahan bagi kita untuk membawa perubahan rasa dalam hidangan harian di rumah.
Penggunaan cili hijau dalam membuat cara ciptaan cili sambal boleh memberikan rasa yang lazat dan segar. Rasa persekitaran penanaman lada itu datang daripada penggunaan lada cayenne hijau, oleh itu kami hanya sesuaikan rasa persekitaran penanaman lada secukup rasa. Tetapi bagi mereka yang sedang pantang pedas, boleh gunakan ia kerana ia juga terus kok lazat dan segar.

Penyediaan bahan-bahan membuat Sambal Ijo

150 gram besar cili hijau dibasuh dan dipotong kepada kepingan kecil
100 g jeruk lada kerinting
cili hijau, amaun Sila sesuaikan dengan rasa pedas
2 tomato hijau
6 bijirin bawang merah dikupas kulit
2 ulas bawang putih dikupas kulit
1 keping limau nipis
1/2 sudu kecil garam
gula 1 sudu teh zarah
7 sudu minyak masak atau secukup rasa

Bagaimana untuk membuat Steppe tipikal Mung pedas

Sediakan pengukus, kemudian broiled diperap bahan-bahan terdiri daripada cili, tomato, bawang dan bawang putih hingga kelihatan melenting atau kira-kira 15 minit anda. Selepas bahan-bahan yang kukus, kemudian kasar ulek.
Panaskan minyak, kemudian tumis ulekan keputusan dan kacau-kacau juga. Tambah garam, gula, air dan air limau. Kacau sehingga aromatic dan dimasak, matikan haba dan angkat dan sedia untuk dihidangkan.

Sos cili yang tipikal padang adalah satu lagi resipi perasa daun merah padang pasir dengan menggunakan lada panas aroma limau yang tidak kurang sedapnya.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us