RESIPI PUDING PUYO LAVA SILK LEMBUT

RESIPI PUDING PUYO LAVA SILK LEMBUT

Bagaimana untuk membuat puding resepi adalah seperti lembut seperti sutera Lava Puyo
Resipi puding Puyo lava adalah lazat puding Sutera lembut atau kastard juga sering dipanggil Sutera kerana ia mempunyai tekstur yang sangat lembut supaya ia boleh menjadi marjerin menjadi cair di dalam mulut. Juga dipanggil susu kastard kerana penggunaan susu sebagai bahan utama. Kerana tekstur adalah agak rapuh supaya berkhidmat sebagai puding dalam gelas atau cawan, tetapi akan kelihatan lembut dan tidak mudah untuk menumpahkan bila diterbalikkan.

Puyo adalah semakin terkenal dan berjaya dengan pelbagai warna yang menarik dan kreatif varian, seperti bubblegum, ubi keladi, teh hijau, coklat, dan sebagainya. Agar-agar Jeli atau nutrijell yang kita boleh gunakan untuk membuat sendiri puyo mudah puding dengan mudah di rumah. Nutrijell pelbagai nutrijell yang berperisa atau biasa dengan perisa tambahan kepada rasa masing-masing.
Bagaimana untuk membuat puding dengan lapisan lava puyo vla kastard di tengah-tengah yang lembut seperti silk boleh memberikan sensasi menu pencuci mulut penuh. Manakala, penggunaan susu haiwan boleh menggunakan susu atau susu sayur-sayuran.

Penyediaan bahan-bahan puding

1 paket nutrijel pelbagai rasa (wine) + asid fruity
gula 100 g zarah
35 gram cornstarch dibubarkan dengan air Kurang
1 liter susu segar
Pewarna ungu makanan

Bahan Vla (kerana lebih banyak praktikal boleh menggunakan vla segera):

250 ml susu segar
30 gram gula
1/4 sudu kecil garam
1 sudu besar cornstarch dibubarkan dengan air Kurang

Bagaimana untuk membuat kastard

Sediakan kuali, kemudian tambahkan gula zarah, nutrijel dan susu. Gaul rata dan kemudian memancut makanan berwarna yang mewarnai jadi itu lebih menarik, kemudian kacau lagi supaya tidak berputar dan warna sekata.
Membawa ke mendidih sambil terus memberi diaduk-aduk jadi tidak untuk overcook, selepas mendidih kacau dalam penyelesaian cornstarch dan terus kacau sehingga tebal. Matikan api dan tunggu untuk stim itu hilang, maka masukkan asid fruity pembungkusan nutrijel dan Gaul sehingga sebati. Bahagikan adunan kepada dua bahagian, adunan puding mula-mula Tuangkan ke dalam setiap cawan atau kaca ketiga kepada setengah daripada kandungan atau secukup rasa dan biarkan Mengeras.
Sediakan dalam periuk kecil, tuangkan susu segar, zarah gula dan garam. Kacau dan masak kemudian sederhana panas sambil terus memberi diaduk-aduk, selepas mendidih kacau dalam penyelesaian cornstarch dan kacau sehingga tebal. Angkat dan tuangkan dalam setiap cawan puding di atas lapisan pertama.
Memanaskan separuh adunan puding buat lebih haba yang rendah jika ia adalah cair untuk membeku supaya bahagian belakang, cuti secara ringkas untuk wap haba hilang. Tuang ke dalam lapisan vla yang secara perlahan-lahan, simpan di dalam peti sejuk, biarkan ia sejuk sebelum dihidang.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us