RESEPI SAYUR BAYAM NOD UTAMA PELANTIKAN

RESEPI SAYUR BAYAM NOD UTAMA PELANTIKAN

Bagaimana untuk menjadikan sayur bayam resipi Kosongkan utama pelantikan
Sayur-sayuran resipi bayam nod-pelantikan utama adalah rempah-ratus yang biasa digunakan di dalam masakan sup atau hidangan lain, jelas memberi kesan rasa segar dan wangi. Sayur bayam perasa nod adalah sangat mudah buat masa ini, dengan menggunakan janji temu penting akan rasa lebih baik dan istimewa.
Campurkan jagung juga sering menjadi teman baik, jagung manis atau jagung dalam bagaimana untuk membuat sayur bayam. Lobak merah, tauhu, dan sayur-sayuran yang pelbagai atau bahan-bahan makanan lain yang kami pasti dapat menambah untuk memperkayakan minda terasa. Manakala udang tampal kita boleh menggunakan sebagai alternatif kepada penambah rasa, jadi selain segar, sayur-sayuran sup bayam bening juga adalah berperisa.

Penyediaan bahan-bahan dan sayur bayam perasa

2 tandan bayam telah dikeluarkan
jagung manis 500 g potong menjadi kepingan mengikut rasa
1 tomato yang dipotong di bahagian-bahagian 6
digeprek utama perlantikan 6 cm
4 bijirin daripada bawang merah dihiris nipis
3 ulas bawang putih, dihiris
1/4 TSP pes udang
gula 1 sudu teh zarah
1 sudu kecil garam
1400 ml air

Bagaimana untuk membuat nod sayur bayam

Rebus air di dalam periuk dan masukkan bawang hiris, bawang putih dan pelantikan kekunci. Selepas wangi, masukkan ketulan jagung, tampalkan udang, gula garam dan zarah. ADUN rata, kemudian masak sehingga ia tertakluk lagi dan jagungnya yang matang.
Masukkan bayam dan tomato dan masak sehingga daun bayam kelihatan melenting dan dimasak. Angkat dan tuangkan dalam mangkuk hidangan dan kemudian sedia untuk dihidangkan panas.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us