Resipi tumis udang mudah

Resipi tumis udang campur tangan dengan mengetahui ia mempunyai rasa yang tinggi walaupun tahu dalam pendahuluan tidak terlalu seperti sesetengah orang, tetapi udang yang dibuat khas dan mudah.

tumis udang tahu kita akan mencipta masa ini menggunakan bahan-bahan yang sangat mudah untuk mencari dan sangat biasa. Walau bagaimanapun dengan kehadiran campuran udang di dalamnya, maka anda akan merasa specialness daripada yang digoreng. Faedah istimewa seperti masakan yang adalah bukan sahaja didapati dalam bahan-bahan pencipta, tetapi specialness ia akan datang pada rasa. Apabila kita snek di sebuah Restoran, kita akan kembali ke sana kerana rasanya buatan khas yang anda ingin makan lagi, dan lagi. Dan kerana ini boleh dirasai dalam keluarga anda. Mereka akan menyukai masakan anda dan RELA lakukan tidak berjalan di luar sahaja menunggu Khas hidangan yang anda cipta.

Perkara yang sama dengan tumis perasa kicap dan Tempeh tumis kerang khas. Udang tumis Resipi mudah tahu buat masa ini kami bergaul dengan tahu yang telah menjadi makanan yang sangat biasa. Malah mungkin ada sesetengah orang yang tidak suka, tetapi di tahu ia mengandungi protein daripada kacang soya. Jadi ia adalah baik dan sihat untuk makan walaupun kita perlu dimakan setiap hari. Nah, jika ini selagi anda makan Tauhu Goreng dengan cara dengan bawang dan garam sahaja, atau dengan sayur-sayuran dan dicampur dengan kentang tersebut, maka kali ini anda boleh membuat ia dengan cara yang berbeza. Anda boleh mencampurkan dengan udang, jadi ini akan menjadi hidangan udang dalam mengetahui Bilakah kedua-dua bahan-bahan ini akan meletakkan bersama-sama.

Udang goreng resipi Ideanya adalah mudah

Rating: 5

Persiapan masa: 45 minit

Masa memasak: 30 minit

Jumlah masa: 1 jam, 15 minit

Bahan-bahan/rempah ratus:

tumis udang: bahan-bahan
350 gram sederhana saiz udang segar
2 tauhu putih besar, didadu
10 biji kacang benang, potong sudut lebih kurang 3 cm
1 red plum tomato dipotong hirisan
2 besar cili merah, potong-potong sudut
Batang jagung 1 Serai di geprek
2 cm lengkuas memarkan
3 keping daun bay
Air menyempitkannya
2 camca besar minyak untuk sautéing masak
Rempah tumis udang tahu yang lecek:
Buah-buahan Cayenne 15
5 butir bawang merah
3 ulas bawang putih
¼ sudu teh lada serbuk
Garam secukup rasa
Coklat gula mengikut rasa
Rasa penambah atau sup serbuk secukup rasa

Bagaimana untuk membuat:

Langkah pertama untuk membuatnya adalah untuk Kupas udang, dan meletakkan kepalanya. Kemudian basuh bersih menggunakan aliran air. Dan ketepikan.
Kemudian mempuri lada cayenne bijirin buah-buahan herba, bawang merah, bawang putih, cengkih, ¼ sudu teh serbuk lada sulah, garam untuk rasa, gula perang mengikut rasa.
Seterusnya, menyediakan satu kuali dengan api dan kacau dalam 2 hingga 3 sudu besar minyak masak. Setelah haba, kacau dalam pes perasa dan kacau sehingga wangi aroma dikeluarkan bahan perasa.
Bagaimana untuk menjadikan udang goreng tahu seterusnya, masukkan perisa-perisa lain seperti Serai, lengkuas tampal dan juga daun Bay, kemudian gaulkan sehingga semua rempah-ratus yang ia layu.
Langkah seterusnya iaitu meletakkan udang ke perap terakhir telah sauteed, lakukan sehingga udang bertukar warna kepada merah atau oren.
Seterusnya masukkan merah padi dan tomato yang telah dipotong menjadi kepingan ke dalam campuran udang dan sebati.
Kemudian mengambil air untuk merasai dan Tuang ke dalamnya, tunggu sehingga air mendidih dan kacau sekali-sekala.
Langkah-langkah untuk menjadikan udang tumis seterusnya masukkan tahu putih sebelum ini telah didadu, dan tunggu sehingga Kuah yang mengecut. Sementara menunggu Kuah yang mengecut Jangan lupa kacau sekali-sekala.
Jika udang tumis telah mengecut dengan air, tambah dengan peningkat rasa atau serbuk sup, dan mematikan haba periuk, kemudian berkhidmat dalam pinggan hidangan.

Oleh itu udang tumis tahu ini dilakukan kita mencipta. Nah, anda boleh makan dengan keluarga. Dengan bahan-bahan yang tidak sukar untuk mendapatkannya, maka anda boleh membuat hidangan ini sekurang-kurangnya tiga kali dalam satu minggu tidak untuk membosankan. Kerana ada udang yang tahu, kemudian makan malam dan acara keluarga anda akan khas. Udang goreng resipi hidangan tahu ini boleh juga dijadikan hidangan apabila terdapat peristiwa-peristiwa di dalam rumah seperti arisan, mesyuarat, atau hanya melawat keluarga rapat anda.



Udang yang digunakan kami mengesyorkan udang bersaiz sederhana yang akan atau yang mungkin akan agak kecil. Kerana udang seperti ini akan lebih sesuai untuk digoreng. Kerana udang sudah menyelerakan dan lazat, maka penggunaan bahan perisa atau saham boleh dikurangkan atau bahkan juga tidak digunakan. Sebab, penggunaan serbuk perisa atau stok yang berlebihan ketika memasak udang atau ikan akan membuat perisa menjadi eneg. Walaupun sesetengah orang dapat merasa loya disebabkan oleh kombinasi perasa dan udang adalah amat ketara. Oleh itu, Buatlah masakan resipi tumis udang lazat anda tanpa perlu mengukur menggunakan bahan perasa eneg

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us