Klepon resipi nasi tepung Tender lazat


Klepon resipi nasi tepung Tender lazat

Klepon adalah kuih tradisional Indonesia yang sehingga kini masih merupakan idola anak-anak muda untuk orang dewasa, malah warga tua. Makanan ringan dengan kelapa parut dan gula perang kandungan keputusan dalam hidangan savuri dan manis dengan tekstur kek adalah springy, hmmmmm sedap pasti.
Dengan masa beriring kek ada juga adalah klepon yang mengubahsuai kandungannya dengan keju, coklat, dan banyak lagi. Walau bagaimanapun, kami akan memberikan anda asal klepon resipi kek, resipi kek, iaitu Klepon kandungan gula perang. Walaupun kek ini mudah diperoleh pada trasidisional pasaran, tetapi tidak ada mudarat dalam kan untuk menjadikan dirinya di rumah Bilakah hujung minggu bersama anak-anak.

Klepon resipi tepung beras adalah lazat dan Tender
Bahan-bahan yang perlu disediakan:

50 gram tepung beras.
250 gram tepung pulut licin.
2 camca besar hijau atau green pewarna pes.
200 gram gula perang, dihiris nipis.
1 helai daun pandanus, membuat simpulan.
100 gram cincang kelapa.
200 ml air bersih.
2 sudu teh air penyelesaian whiting.
½ sudu kecil garam.


Resipi bagaimana untuk membuat klepon tepung beras yang lazat yang empuk
klepon empuk tepung beras yang lazat

Bagaimana untuk membuat kek klepon beras tepung adalah tender dan lazat

Sediakan bekas untuk membuat doh yang. Masukkan tepung gandum dan tepung pulut. ADUN rata. Selepas itu, masukkan pandan paste dan air whiting, Gaul.
Kemudian, masukkan sedikit demi sedikit air rebus manakala diuleni dikira cukup a yang bertapak sehingga doh untuk menubuhkan.
Jika adunan sudah cukup lembut, bulat secukup rasa betapa hebatnya, dan menginap seperti pipihkan dan masukkan hirisan coklat gula secukup rasa. Bulat balik. Lakukan proses ini sehingga semua adunan sudah ditubuhkan.
Kemudian, Panaskan air hingga mendidih klepon doh yang telah ditubuhkan lebih awal dengan api sederhana. Tunggu sehingga adunan mengapung. Longkang.
Sediakan pengukus anda. Pada masa yang sama mengambil bekas bersaiz sederhana dan masukkan daun pandan, garam dan kelapa parut. Kukus sebentar.
Kemudian, ambil klepon kek yang sudah direbus dan golekkan ke dalam kelapa parut di buat dalam satu demi satu.
Kek Klepon kandungan gula merah sedia berkhidmat.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us