Resepi masak talur dan sosej dengan lazat

Resipi telur dan sosej / telur gulung isi sosej
Bahan-bahan yang diperlukan:
sosej bh 1,
2 telur ayam
sedikit garam yang halus/boleh juga menggunakan kicap, secukup rasa
1/2 sudu teh air rebus
sedikit marjerin

Bagaimana untuk membuat:
1. apabila kasih sayang itu lebih matang, sosej yang boleh menjadi sauteed secara ringkas dengan sedikit marjerin. Longkang, bersedia melancarkan.
2. renjiskan telur ayam keseluruhan 2, Tambah garam garam/kecap, pukul asal sebati, tambah air matangnya baru selepas itu. Kacau/pemukul sekata.
3. memanaskan kuali anda teflon adalah agak kecil, uk diameter 10-15 cm, digilap permukaan dengan minyak Zaiton/marjerin nipis menulis, setelah mendapat sedikit haba, mula pukul Tuang telur lepas secukup rasa, SJ telur nipis, dibuat selepas permukaan mula matang, mengangkat kuali yang meletakkan bekas Omelet telur pd pinggan/rata, dengan serta-merta meletakkan sosej bh 1 atasnya, roll ketat. Ketepikan.
4. membuat telur hancur lapisan kedua spt di atas td, kemudian selepas ia dimasak, letakkan gulungan pertama ia dan roll lagi tadi. Lakukan ini sehingga adunan adalah satu langkah scrambled telur.
5. selepas itu, biarkan duduk sebentar, ia adalah hanya sedia untuk dipotong.
6. memotong hujung gulungan sehingga sentuh hujung sosej yang goreng, ketepikan. Baru selepas itu kita Terap lagi dengan ketebalan kira-kira 0.5-1 cm, untuk menyelesaikan satu roll, sosej gulung/sajikan mengikut keperluan/rasa.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us