MUDAH LAZAT RESEPI PUDING SUSU TEH HIJAU

Bagaimana untuk membuat lazat resepi puding susu teh hijau mudah
Variasi puding puding resepi teh hijau mudah susu-susu lebih disukai kerana ia boleh memberi sensasi menu pencuci mulut sesuai yang. Selain dari puding susu adalah lazat dimakan, susu yang kaya dengan nutrien cecair supaya ia menjadi sumber makanan pelengkap. Puding susu manis dan segar akan semakin terpikat rasa dengan kombinasi rasa dan aroma teh hijau yang sangat kuat.
Bagaimana untuk membuat ciptaan mudah susu puding teh hijau semata-mata telah pencuci mulut besar yang khusus, terutamanya apabila digabungkan dengan buah-buahan atau ingin menambah sembur sos vla.

Penyediaan bahan-bahan puding susu teh hijau

1 paket gelatin serbuk putih
800 ml susu segar
150 g zarah gula
teh hijau sudu besar tepung 2 dibubarkan dengan air Kurang
1 telur kuning Granules bersama
nanti garam (pilihan)

Bagaimana untuk membuat puding susu teh hijau

Sediakan kuali, Campurkan susu cecair, zarah gula, tepung gelatin, bersama-sama dengan serbuk teh hijau. Kacau dan kemudian masak adunan sambil terus diaduk-aduk hingga mendidih.
Ambil 1 sudu adunan sayur-sayuran yang sudah mendidih, pemukul bersama-sama dengan kuning telur untuk median dalam mangkuk atau bekas. Masukkan lagi ke rebus doh, pastikan adunan rata dan diaduk-aduk ke mendidih sekali lagi dan kemudian dimasak, matikan api.
Tuang adunan ke dalam acuan untuk rasa yang sudah lencun dengan air, supaya puding nanti mudah dikeluarkan. Sejuk di dalam peti sejuk selepas Mengeras keluarkan dari acuan dan puding ini sedia untuk dihidangkan.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us