RESIPI DAGING KELAPA DALAM MENEMPAH SOTO TIPIKAL

RESIPI DAGING KELAPA DALAM MENEMPAH SOTO TIPIKAL

Bagaimana untuk membuat kelapa daging resipi tipikal Soto menempah
Daging lembu resipi sup Soto santan menempah asli tidak hanya mudah dijumpai di Jakarta, kerana ia menjadikan sup lazat yang tipikal ini sangat popular di pelbagai daerah di Kepulauan, walaupun popularitinya juga ke luar negara. Sup yang menyelerakan serta Kuah soto menempah rempah-kaya ini kadang-kadang menggunakan susu segar atau santan, serta memakai perasa boleh juga dengan reunion. Manakala daging dengan daging lembu daripada merupakan salah satu bahan utama yang digunakan.

Kami juga boleh menyediakan variasi dalam bagaimana untuk membuat menempah soto yang mempunyai cita rasa ini yang sangat lazat Menu di rumah, seperti sup tanpa susu serta bahan yang utama tanpa padi. Bagaimana untuk membuat daging kelapa dalam menempah tipikal soto ini masa muda sup dan penggunaannya sebagai kombinasi bahan utama Syarikat.
Bahan-bahan dan sebati:

250 gram daging lembu
250 gram daging sup
1200 ml santan dari kelapa parut 1 bijirin
600 ml air air rebusan daging lembu stew
2 keping daun oren
3 keping daun bay
2 tangkai serai digeprek
4 cm lengkuas digeprek
3 cm halia digeprek
1 keping star anise (oled)
kulit kayu manis 4 cm
2 bijirin cengkih
buah pelaga 2 keping
2 sudu kecil garam
1 sudu teh lada serbuk lada /
gula 1 sudu teh zarah
1/2 tsp serbuk bouillon atau perisa (pilihan)
minyak untuk sauteing

Bahan-bahan perasa menempah Soto
Puri:

8 bijirin daripada bawang merah
4 ulas bawang putih
1 sudu besar ketumbar
1/2 sudu kecil jintan putih

Untuk melengkapkan persembahan:

300 gram kentang dikupas dan dipotong hirisan lengthwise, basuh bersih dan kemudian GORENG sehingga selesai
2 plum tomato dipotong keping
1 stalk hijau bawang potong sudut
3 tangkai saderi dipotong keping
gnetum kerepek.
sos soya manis apabila anda suka
Sambal
bawang goreng untuk topping

Bagaimana untuk membuat santan menempah Soto daging lembu

Rebus daging dengan 1 liter air adalah kira-kira 1 jam, angkat dan toskan daging dan kemudian potong keping secukup rasa. Ketepikan 600 ml air rebusan daging ke kaldunya perap.
Basuh sup daging rebus dan kemudian Bersihkan dengan air untuk merasai, mengeluarkan air yang direbus dan kemudian berus atau sup manakala kerik dibasuh dengan air paip atau air sehingga bersih. Rebus sekali lagi dengan air untuk rasa dan 1 helai daun bay sehingga sup tender, angkat dan potong menjadi kepingan.
Haba minyak yang sedikit di dalam kuali dengan api, tumis hingga harum rempah halus, warna daun limau purut, 2 keping daun bay, Serai, halia dan lengkuas. Seterusnya masukkan stok 600 ml, star anise, ulas, kulit kayu manis dan buah pelaga.
Kacau-kacau dan kemudian masukkan cebisan daging dan sup, masak sehingga hanya tender dan absorb itu berharap lebih banyak. Tuangkan santan dan kacau sentiasa supaya tidak untuk memecahkan santan, selepas mendidih memberikan garam, lada sulah, gula dan bahan perasa. Masak sambil kacau sekali-sekala sehingga segala-galanya dimasak, mengangkat dan sedia untuk dihidangkan.
Sediakan mangkuk, kacau dalam cip, potongan tomato, seleri dan scallions. Sirami dengan Kuah mengandungi daging dan sup, Tabur bawang goreng dan Hidangkan dengan pelbagai setiap lain.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us