Resipi membuat Rendang daging masakan padang

Resipi membuat Rendang daging masakan padang

Resepi daging rendang pasti kalian tahu masakan ini, Yap memang benar selalu malah kita makan ia. Pada hari yang besar seperti apabila lebar yang juga biasanya di rumah sudah tentu membuatkan ia untuk menjamu selera di rame-rame seterusnya ke tempat berkumpul dengan keluarga saya. Jangan makan yang cuman asal tetapi juga donk talaga pelajarin cara pengeluarannya supaya yang pada bila-bila masa apabila anda mahu menjadikannya jadi tinggal talaga bahan-bahan rendang padang ngumpulin. Rendang daging masa ini menggunakan daging lembu dan apa-apa masakan tipikal padang pasir. Baik anda tidak boleh tunggu, mahu lebih tahu lebih lanjut rujuk terus Ya.

resepi daging rendang
Apa itu rendang daging yang anda membuat masa bahan yang telah di sediakan itu? Jangan gunakan sebarang bahan-bahan dari sup ayam kerana ia jelas sangat berbeza. Maka, kami mengesyorkan bahawa anda perlu membeli bahan terlebih dahulu jika tidak sudah ada di rumah. Tiada deh hanya dia bagaimana untuk memasak rendang daging yang mudah tapi sangat sedap.

Bahan-bahan dari rendang daging

1 stalk Serai, memarkan terlebih dahulu
1 helai daun kunyit
12 cawan santan
2 biji Durian kandis
1 1/2 kg daging lembu segar
Untuk rasa garam
Bahasa segar 2 keping lime daun


Perasa campuran

6 ulas bawang putih
Buah-buahan pecan 5
cili merah segar 1 auns
2 cm halia
15 buah merah bawang
3 cm laos, geprek sahaja


Bagaimana untuk membuat daging rendang padang

Potong daging lembu dengan ukurn menjadi. Rebus santan dengan rempah-ratus sudah di Puri itu.
Meninggalkan Kandis asid input, Serai, kunyit dan limau nipis. Kacau sentiasa sehingga ia thickens dan santan tidak pecah.
Jika ia mula rebus ketulan daging di masukkan. Gunakan api sederhana sahaja dan sambil kacau-kacau sehingga masak.


Kami tips untuk resipi daging rendang padang, inilah masa anda Name TU jadi santan direbus ia tidak untuk memecahkan gabungan perlahan-lahan. Dan tidak memotong daging terlalu tebal kerana rempah akan menjadi sukar untuk rendam ke dalam daging. Mudah banget deh kalo kerugian dan sehingga anda tidak boleh membuat perlawanan dengan rasa apa yang anda mahu.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us