RESIPI PUDING JAGUNG SUSU ADALAH LAZAT YANG LEMBUT

RESIPI PUDING JAGUNG SUSU ADALAH LAZAT YANG LEMBUT

Bagaimana untuk membuat resepi puding susu adalah lazat jagung yang lembut
Resipi puding jagung susu adalah lazat dan mudah puding susu-lembut diperbuat daripada kombinasi ini variasi puding jagung jagung manis tanpa santan yang sangat sedap dan lembut. Puding susu segar adalah lembut supaya ia marjerin menjadi cair dalam mulut kamu, terbukti menjadi sangat popular daripada kanak-kanak hinggalah kepada warga tua. Cita-cita yang rasa enak dan lazat sangat menjanjikan untuk dijadikan menu pencuci mulut adalah menjadi kegemaran keluarga.
Proses bagaimana untuk membuat puding susu jagung yang adalah agak mudah dan praktikal, serta menggunakan bahan-bahan mudah sahaja. Seperti dengan mana-mana susu cair, boleh guna cuba minum air susu pekat manis atau susu serbuk marjerin menjadi cair ke bawah atau memakai pembungkusan susu segar, susu segar yang lebih tulen untuk susu soya juga boleh digunakan sebagai pilihan.
Puding jagung susu
Penyediaan bahan-bahan puding susu jagung

gelatin 1 paket putih
800 ml susu segar
jagung manis 2
gula 100 g zarah
1/2 sudu kecil garam
20 gram cornstarch dibubarkan dengan 4 sudu besar susu cair
pewarna kuning secukup rasa

Bagaimana untuk membuat susu puding jagung

Jagung manis rebus sehingga masak, angkat dan longkang dan jagungnya pipil selepas sejuk cukup. Pipilan Blender susu cair jagung bersama-sama sehingga licin, maka ia membebankan.
Setelah ditapis, menggabungkan dengan gelatin, gula dan garam dalam periuk. Kacau-kacau baik sehingga tidak ada yang tidak berseri, menambah makanan yang mewarnai secukup rasa dan Gaul sehingga sebati.
Masak adunan buat sambil terus kacau sehingga mendidih, kacau dalam penyelesaian cornstarch dan terus kacau sehingga adunan ini sebati dan thickens dan rebus lagi.
Angkat dan Tuang dalam acuan, kerana tekstur puding yang lembut, kami mengesyorkan menggunakan acuan kecil atau cawan/kaca. Sejukkan untuk Mengeras dan kemudian sedia untuk dihidangkan.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us