Resipi rendang daging lembu khas padang

Resipi rendang daging lembu di padang. Resipi rendang daging lembu tipikal padang pasir. Rendang adalah Indonesia masakan tipikal yang betul-betul datang dari Sumatera Utara. Hidangan ini sudah terkenal di Indonesia, setiap Padang warung lalu menyediakan menu yang satu ini. Agar biasa daging rendang Padang adalah benar-benar tidak terlalu sukar. * Rendang daging resipi tipikal padang yang paling lazat boleh didapati di dalam perbincangan kali ini. Resipi ini adalah resipi asli dari medan yang boleh membuat anda ketagih dengan rasa rendangnya.

Masakan bermutu dibuat menggunakan resepi membuat Rendang daging lembu dengan herba yang sangat lengkap dengan pelbagai rempah ratus nusantara, akan membuat hidangan ini menjadi lebih lazat. Rendang boleh diproses menggunakan menggunakan bahan-bahan utama seperti daging lembu, ayam, hati, itik, telur, suir, kambing, dan banyak lagi. Walau bagaimanapun, kebanyakan orang lebih suka yang diproses dengan daging lembu.
Sebelum memasuki cara memasak daging lembu resipi rendang biasa gurun, menyediakan terlebih dahulu bahan utama dan bumbu-bumbunya.
Bahan-bahan utama yang digunakan adalah:
* 2 kg daging lembu kepakaran dalam
* Santan 2 liter

Selepas ramuan utama sudah bersedia, kemudian menyediakan rempah yang mesti dihancurkan. Perasa ini iaitu:
* bawang putih 7 buah
* ½ sudu besar ketumbar
* 1 tol kunyit sebelum ini telah dibakar
* lengkuas 1 tol
* 2 cm halia, yang telah dibakar
* 6 buah-buahan pecan
* 100 gr cabe besar merah
* 100 gr cabe Pak merah
* 14 buah-buahan bawang
* 1 tsp ground cumin
* 2 ½ sudu kecil garam
* ½ sudu kecil pala ke serbuk.

Semua herba di atas bahan-bahan yang lecek boleh menggunakan pengisar yang atau secara manual. Selepas perasa sedia lepas, menyediakan beberapa perasa ke lain, iaitu:

* 3 batang jagung bruised Serai
* 2 helaian daun kunyit
* Perkhidmatan 4sm kandis asid
* 5 helai daun limau nipis

Setelah semua bahan dan perasa dalam daging rendang/resep/tipikal Steppe sudah bersedia, berikut adalah cara untuk membuatnya.

1. sediakan kuali dengan api yang besar, meletakkannya di atas api. Kacau santan dan rempah-ratus yang sudah bercampur-campur. Kacau sentiasa sehingga
bau wangi.
2. menambah masam kandis, daun limau, daun kunyit, Serai dan juga yang sudah lebam. Kacau baik sehingga 30 minit dan santan tidak pecah.
Supaya tidak pecah santan yang kacau orang itu menjadi menarik.
3. setelah 30 minit Masukkan daging yang telah dipotong menjadi kepingan.
Tambah dengan garam dan masak sehingga santan yang benar-benar thickens dan tiada santan lagi.
4. kacau sehingga daging menjadi tender dan tebal. Sekali masak Hidangkan dengan nasi panas.

Jenis Rendang

Hidangan ini biasanya dihidangkan kepada peristiwa-peristiwa penting, tetapi telah menjadi mudah boleh juga dibuat di rumah dan diserahkan untuk keluarga tercinta. Masakan rendang mempunyai tiga peringkat dalam tempoh yang
memasak. Peringkat yang dilihat dari pelbagai tahap basah kering. Kedalaman adalah goulash, kalio, dan randang.
Kuah kari kelapa bahawa tahap adalah lembab, manakala kebanyakan peringkat randang pula paling kering. Pemprosesan rendang yang dimasak dengan agak lama sehingga rempah benar-benar meresap daging dan
sedikit lembut. Ia dibuat diproses daging rendang adalah masakan yang yang tahan lasak dan boleh bertahan agak lama tanpa pengawet. Ini menjadi salah satu masakan kegemaran masyarakat Indonesia, walaupun
ke luar negara.

Rendang kandungan nutrien

Resipi daging yang diproses ini juga mempunyai tenaga baik dan kandungan nutrien untuk badan, terutamanya jika digunakan dengan sesuai dan tidak berlebihan. Masakan rendang mempunyai banyak tenaga, yang merupakan kira-kira 193 kilokalori.
Makan masakan akan menyediakan cukup tenaga.
Di samping itu, mereka juga telah diproses kandungan protein sebanyak 22.6 gram. Berikut adalah kandungan nutrien dalam butir-butir; Tenaga-193 kcal; 22.6 gram protein; Gr 7.9 lemak; Gr karbohidrat 7.8; 474 mg kalsium; Fosforus 211 mg; 14.9 mg besi; 69 IU vitamin A; 0.12 mg vitamin B1; dan Vitamin C 0 mg.
Oleh itu, mengambil daging rendang masakan akan membuat rasa kepuasan hidup cukup panjang. Lain-lain adalah kandungan karbohidrat, lemak, fosforus, kalsium, besi, vitamin A dan Vitamin C, B1, sudah tentu kesemua kandungan akan bermanfaat untuk badan dan kesihatan.
Walau bagaimanapun, penggunaan hendaklah tidak keterlaluan ia. Jadi, di samping menikmati hidangan yang disediakan oleh dading diproses menjadi rendang daging, anda juga akan menikmati banyak kandungan baik Rendang daging yang diproses dibuat khas. Pada masa kini banyak resepi memasak untuk _ _ Rendang daging yang diproses dengan pelbagai perubahan yang anda boleh cuba.

Membuat Resipi rendang daging lembu biasa bidang tidak terlalu sukar tetapi ia memerlukan usaha dan masa yang lama. Jadi daging tender cepat sebaik-baiknya sebelum kemasukan, lebam daging terlebih dahulu dengan menggunakan kayu. Jika anda mahu tahan lama dan rendang sebaik-baiknya turun menggunakan plastik kemudian dipr yang tahan lama

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us