resipi kek Apem dibakar

resipi kek Apem dibakar. apem sudah terkenal Tiananmen di merata-rata. Kek adalah kuih-kuih tradisional memang sudah nasib yang. Kek ini adalah mudah untuk mencari pasaran tradisional. Warisan masakan tipikal nusantara apem kek kedai makanan itu. tekstur kek ini dibendung sesuai di makan dengan teh panas. biasanya sekiranya sesuatu perayaan atau acara kek slametan digunakan secara meluas sebagai hidangan.
Apem panggang resipi kek
Kek yang dibakar Apem
Kek adalah banyak apem sekarang barang-barang itu, ada kek dibakar, panggang, apem kukus, apem selong, putih apem. Memang banyak variasi. Ia adalah lebih baik kerana banyak pilihan, jika anda ingin mencipta Pilih hidup. yang sanggup untuk mewujudkan tempat itu. Jika saya masih digunakan untuk kerap makan kek itu, kukus putih apem dan apem. hehe tempat saya kerana sesungguhnya ia dijual.

Di apem di samping itu menyediakan bahan-bahan, sudah tentu perlu mempunyai acuan. Jadi untuk itu, anda boleh membeli atau meminjam kawan, jiran. boleh kamu mencari maklumat di internet dalam google. salinan keras kemudian dileperkan bentuk sfera dan terdapat beberapa lubang bulat doh itu nanti.

Baik untuk mereka yang berminat Sila berikan resipi kek dengan apem di bawah. ini sebenarnya resipi kek yang dibakar apem.

Bahan-bahan untuk membuat kek yang dibakar apem

Tepung beras 250 gram
sebanyak 100 gram tepung sagu
180 gram putih gula
sebanyak setengah paket yis segera
garam 1 suku sudu teh
400 ml santan atau kelapa 1 bijirin
telur ayam 1 bijirin

Bagaimana untuk membuat kek Apem

Mula-mula ke, campuran ramuan tepung beras, tepung sagu, yis segera, zarah gula, campur sekata. Pastikan gula itu dibubarkan dan telaga diadun. kemudian memberi sedikit santan. memberi dalam sedikit demi sedikit. Semasa knead sehingga kalis.
doh keplok walaupun anda memberikan santan. selama 15 minit. keplok bermakna pada tangan-clap.
memberi telur doh kemudian kacau. Biarkan doh selama kira-kira 1 jam.
Panaskan apem acuan atas api yang rendah. berus minyak sedikit.
maka memberi acuan adunan, secukup rasa. tunggu satu setengah-dimasak, mengubah dan seterusnya tunggu sehingga ia dimasak.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us