KANGKUNG SAMBAL ROJAK PEDAS RESEPI

rujak Sambal pedas Kale Resipi-mudah masakan pelbagai perisa pedas, masam dan manis dengan udang yang menyelerakan tampal membuat cili sos Rojak kangkung atau Kangkung perasa rujak menjadi semakin tajam dan lazat untuk dimakan itu.

Rujak Cress boleh menjadi Menu kegemaran sahabat karib beras, walaupun bagaimana untuk membuat Rojak kangung diproses dalam praktikal dan sangat mudah kerana ia disediakan dengan pantas. Baik dadakan direbus Kale, juga sebarang perasa pedas yang tradisional yang dadakan atau menggunakan pestle yang diulek.
Kangkung Rujak Sambal telah sangat sedap bila dimakan tanpa tambahan pelengkap antara satu sama lain. Tetapi kita boleh menambah bahan-bahan untuk melengkapkan persembahan lain, seperti toge dan timun atau permintaan lain termasuk keropok.

RESIPI RUJAK KANGKUNG

3 tandan Kale
800 ml air masak hingga mendidih dan 1 sudu besar garam

Bahan-bahan sambal Rujak:

10 keping merah cayenne pepper (cili syaitan/cengek kambing biri-biri)
35 gram gula perang
1 sudu teh Asam, dibubarkan dengan 5 sudu besar air
bawang putih 1 cm (1/4 ulas)
Tampal udang panggang udang 1 paket (1 sudu teh)
½ sudu kecil garam

BAGAIMANA UNTUK MEMBUAT QUEEN KALE

Rebus dalam air, selepas mendidih memberi garam dan Gaul sehingga sebati. Kacau dalam Kale yang sudah dengan dan dibasuh bersih. Rebus sebentar dan belakang dan ke hadapan sehingga Kale Wilts, angkat dan longkang.
Rujak Ulek sebati kecuali Asam, selepas didenda kemudian memberikan penyelesaian Asam dan gaulkan sehingga diadun.
Menghidang: letakkan pinggan menghidang di atas Kale yang, kemudian spice rujak pedas sirami sebelum dihidang dengan melengkapkan mengikut rasa.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us