Resepi membuat gulai tauhu mudah lazat

Resipi membuat gulai tauhu mudah lazat. Resipi untuk membuat gulai memang tahu makanan yang boleh dalam bidang sukan ke dalam pelbagai jenis makanan yang lazat, sangat banyak makanan yang boleh walaupun daripada tahu. Rakyat Indonesia sudah tentu boleh tidak tanpa mengira namanya sering tahu tahu di mana di sandingkan dengan tempe kerana membuat idea perniagaan juga perlu membuat tempe, tempe, tahu selalu berpasangan. Salah satu persediaan yang tauhu yang kita akan berkongsi di bawah adalah lebih idea.

Resipi membuat gulai tauhu mudah

Membuat gulai tahu ia bukan sukar digunakan, bahan memang tergolong kepada ramai, tetapi hampir semua kita mendapatkan, terutamanya di pasaran tradisional. Tahu bahawa digunakan di sini adalah tahu putih, Biar atas rasa ingin tahu semata-mata merujuk kepada resipi untuk membuat gulai tahu di sini.

Resipi membuat gulai tauhu mudah lazat

Bahan-bahan:
-buah-buahan 8 tahu putih, digoreng
-6 sudu besar sos soya manis
-buah-buahan ½ bawang, dihiris
-75 ml air
-5 sudu besar minyak untuk sautéing
Perasa:
-halia 1 segmen
-1/4 TSP pala serbuk
-4 ulas bawang putih
-1/4 sudu teh lada serbuk
-1/4 sudu kecil garam
6-bijirin Pecan gorengan
-5 butir bawang merah

Cara membuatnya:
1. Panaskan minyak masak dalam kuali terlebih dahulu.
2. Masukkan Bawang besar dan kemudian tumis sehingga kelihatan melenting. Kemudian Teruskan dengan memasukkan rempah halus, terus tumis hingga bau wangi.
3. Masukkan air dan kicap, manakala diaduk-aduk secara senyap-senyap. Selepas itu masukkan tahu dan kacau sebentar untuk mengetahui perubahan warna dan rempah untuk percolate.
4. tahu gulai yang disediakan di servis.
Gulai lebih hidangan yang sempurna ketika di laut, Makan sebagai hidangan sampingan bersama-sama dengan nasi putih hangat rasa terbaik. bijirin semur tahu anda boleh nikmati dengan keluarga tercinta, bahagian yang di atas adalah masih kurang, anda boleh menambah bilangan tahun anda sendiri, sesuaikan dengan keperluan hidangan sampingan hari. Cukup supaya kita boleh berkongsi, Mudah-mudahan berguna dan terima kasih telah dibacakan Idea resipi yang mudah.

0 komentar:

Post a Comment

Anda pasti dah buka Laman ini, di mana komen anda

Post Ads

 

Follow us